About Me

DSC_6292     แนะนำตัวกันก่อน กระผมชื่อ “พรีฟ” นะฮับ (จริงๆไม่ได้ชื่อนี้หรอก แต่เวลาทำนู่นนี่นั่นก็ใช้ชื่อนี้ตลอด) ชื่อเต็มๆก็ The-Priefy (นี่คือเต็มสุดๆละนะ 555+) เริ่มเข้าสู่วงการวิ่งก็ตอนกลางปี 2556 ด้วยความที่ขึ้นมหาลัยแล้วซ้อมหลีดดึก คิดว่าตัวเองเต้นเยอะ เลยกินเยอะ ปกติไม่กินขนม แต่กินข้าวเต็มที่ นน.ก็ไม่ค่อยขึ้นเท่าไหร่หรอก เลยชะล่าใจไปหน่อย ซัดขนมเต็มที่ แถมกินดึกอีก ไม่ต้องคาดเดาก็รู้ได้ว่าน้ำหนักขึ้นแน่ๆ แล้วก็เป็นอย่างนั้นจริงๆ

Let’s introduce myself. My name is The-Priefy. You can call me “Prief”. Actually it isn’t my real nickname (lol). I started running on July 2013. The reason is I gained a lot of weight during my first year at the university. I ate late at night and ate too much which is not good for my body. 😦

ก่อนที่จะมาวิ่งก็ลองลดนน.แบบผิดๆ งดข้าวเย็น กินแต่ผลไม้ (แอปเปิ้ลครั้งละลูก บางทีก็สัปประรด) แต่ยังไม่ถึงกับลองใช้สูตร 5 วัน 7 วันนะ โหดเกินไป ตอนนั้นนน.มันก็ลดจริงๆนั่นแหละ ลดลงมาเกือบเท่าเดิม แต่พอลองกลับมากินเหมือนเดิม จากที่ปกตินน.ไม่ขึ้น ดันขึ้นมาพรวดพราด! ตอนนั้นก็ตกใจสุดๆ แต่ก็เริ่มรู้ละว่านี่ไม่ใช่วิธีลดนน.ที่ถูกต้องแน่ๆ แต่ก็ยังไม่ทำอะไรเพิ่ม พยายามไม่กินขนม (หลังจากไม่ได้ซ้อมหลีดก็ไม่ได้กินขนมอยู่แล้ว แต่นน.ก็ยังคงที่) นน.ก็แกว่งไปแกว่งมานิดหน่อย จนกระทั่งจบปี 1 วันเสนอโปรเจควันสุดท้าย รู้สึกเลยว่าชุดนศ.มันเริ่มอึดอัดละ (ความจริงก็อึดอัดมาได้ซักพักละหล่ะ) เพื่อนๆหลายคนก็เริ่มซื้อเสื้อนศ.ตัวใหญ่ขึ้น แต่ก็ลองคิด ทำไมเราต้องซื้อเสื้อตัวใหม่ ทำไมเราไม่ทำให้ตัวเองผอมลงแทนหล่ะ? บวกกับช่วงนั้นเพื่อนทักกันเยอะว่าอ้วน เลยบอกกับเพื่อนไปว่า

“ก่อนขึ้นปี 2 จะต้องเปลี่ยนแปลงตัวเอง จะผอมลงให้ได้!”

Before I started running, I used to lose my weight with the wrong method. I used to eat some fruit for a dinner. Just an apple or sometime a pineapple. I lost some weight but after I ate as normal (but not too much), I gained my weight back! Since then, I have been carrying that weight until I finished my first year. On the project presentation day, my friend told me that I’m fat. Not only me, but also another friends who have already up their shirt size. I thought, “it might be easier to lose my weight than buying more shirt”. So, I told my friends…

“Before the second year, I’m going to change myself. I’m going to be thinner!”

ตอนแรกก็มีคนทำท่าไม่เชื่อหลายคนอยู่ แต่หลังจากปิดเทอมมาได้ 1 อาทิตย์ (ปลายเดือน พค.) ตัดสินใจลากตัวเองเข้าไปฟิตเนสครั้งแรก ตอนแรกก็ไปเล่นเครื่อง Elliptical ก่อน เริ่มจากแค่ไม่กี่สิบนาที จนกลายเป็นครึ่งชม. เริ่มไปฟิตเนสเกือบทุกวันตลอด 1 เดือน จนกระทั่งเห็นพี่ที่รู้จักโพสภาพงานวิ่ง “Supersport 10 miles International Run 2013”

At first nobody believed me. (T^T) But after 1 week, I started to go to the gym. (June 2013) I started by going on the elliptical for a couple minutes and be longer for a couple of weeks. After almost one month, I saw one of my senior post the picture of herself at “Supersport 10 miles International Run 2013” race.

“อยากวิ่งมั่ง” เป็นความคิดแรกที่ออกมาตอนนั้น รอช้าอยู่ทำไม หลังจากนั้น 1 อาทิตย์ ก็เปลี่ยนจากที่วิ่งบนลู่ในฟิตเนสออกมาวิ่งข้างนอก แต่หาได้ง่ายเช่นนั้นไม่ ตื่นมาตั้งแต่เช้า ต่อสู้กับตัวเองตั้งนาน ได้วิ่งจริงๆตอน 10 โมง ตั้งใจไว้ว่าขอแค่ 30 นาที (มาตรฐานเวลาของคนเริ่มวิ่งลดนน.) แต่ด้วยความที่เคยแต่วิ่งแข่งระยะสั้น (50 เมตร 100 เมตรบ้าง) เลยจัดเต็มสุดๆ ถึงแม้ว่าจะชลอแล้วก็ตามเถอะ  ผลนะเหรอ… ตายก่อนครบ 1 รอบอีก 555+ (800 เมตร) แต่สุดท้ายก็เดินๆวิ่งๆจนครบ 30 นาทีหล่ะว๊า…

“I wanna try that” comes up into my mind. Why I have to wait! After one week, I start running outdoor for the first time. I woke up early but I fight with my mind for a couple of hours and end up with going out for a run at 10 a.m. on that day. (lol) I thought that I would run just only 30 minute as it is an appropriate time to run to lose weight (as it said on many website). Since I used to sprint at a shorter distance, 50 or 100 meters, I tried to run as fast as I can. Can you guess what?… I can run less that 400 meters with that speed (although I reduce my speed for a little bit). At the end, I just run, walk, and run until I finished my first 30 minute running (and walking).

หลังจากนั้นก็เริ่มทยอยลงงานวิ่งไปเรื่อยๆ ตั้งแต่ 3 km, 5km, 10 km (มินิมาราธอน) จนตอนนี้ก็เริ่มติดการวิ่งไปละ รู้สึกวิ่งแล้วหายเครียด ยิ่งตื่นมาวิ่งเช้าๆนี่อากาศดีสุดๆ ตอนนี้ก็ได้แต่ฝึกวิ่งมินิมาราธอนไปก่อน แต่หวังว่าซักวันคงได้ลงฮาล์ฟมาราธอนหรือฟูลมาราธอนกับเค้าบ้าง ^ ^

Since then, I have participated in a lot of race. Start by 3k, 5k, 10k race (actually I’m not running continuously for 10k). I think I have already addicted to running. Running in the morning makes me feel happy and relax. I wish I could finish a half or full marathon once. ^ ^

20130812_072945รูปงาน “12th August Half Marathon 2013” งานวิ่งมินิมาราธอนงานแรก พร้อมผ้าคาดหัวสีเขียวคู่กาย ^ ^

Image of myself after running my first 10k race with my light green head band.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: